#LONDÝN DÍL 1

By Baking with Voyta - června 17, 2017

   | Jak mě napadla Anglie, jaký byly výdaje před odjezdem a co si beru s sebou

JAK JSEM SI ZVOLIL DESTINACI
Nikde jsem sám necestoval, aniž bych si něco zařizoval, tak mě přišlo nejlepší si vybrat Londýn. Je to nádherné město se spoustou památek. I když se tam v současné době stala spousta teroristických útoků, nijak mě to neodradilo. Stát se vám může kdekoliv cokoliv, takže se nevyplatí zůstat doma, jen kvůli strachu.






VÝDAJE PŘED ODJEZDEM
Když jsem měl vybranou zemi, kam bych chtěl jet, bylo důležité zařídit další věci, jako jsou letenky a ubytování. 
Kde kdo by si řekl, že do Londýna se určitě vyplatí jet autobusem, třeba se Student Agency. Řeknu vám to takhle, ty ceny už jsou skoro srovnatelné. A letět 1 hodinu a 55 minut je rozhodně pohodlnější než 23 hodin v autobuse. Když znáte termín, kdy tam chcete letět, dostatečně dopředu, tak si můžete najít letenky úplně za pakatel. Stačí jen pravidelně procházet weby, jako PELIKÁN, HONZOVY LETENKY nebo LETUŠKA, a dát si upozornění, které vám bude hlásit pomocí mailu ceny letenek. 

Věděl jsem že poletím do Londýna koncem června, tak už o Velikonocích jsem si koupil letenky. Našel jsem je na webu Pelikán.cz v sekci akční letenky a tam už jen stačilo vybrat společnost se kterou chci letět. Jelikož je RyanAir levnější než Wizz Air Hungary, byla to jasná volba. Vyšlo mě to na 1.755 Kč, přičemž letenka tam mě stála 590 Kč a zpáteční přišla na 1.165 Kč. Tahle cena je jen s příručním zavazadlem, které je úplně dostačující na pár dní. Pak si můžete ještě vybrat sedadlo, další zavazadlo, přednostní nástup do letadla atd. Ale za všechno se platí. Určitě se dali sehnat letenky levněji, ale záleží, jak moc dopředu to plánujete. 

To už bysme měli letenky. Teď by bylo dobrý ještě zařídit ubytování. Abych řekl pravdu, tak  na tuhle část jsem si nechával hodně času a zařizoval jsem to asi tři týdny před odjezdem. Já jsem si vybral stránku Booking.com, kde jsem zadal Londýn a hned mi to vyhodilo několik hotelů a hostelů, podle parametrů co jsem si zadal. Po dlouhým rozmýšlení jsem si vybral Dover Castle Hostel, který je blízko centru... teda blízko... asi 30 minut pěšky. Ten mě vyšel na 5 dní za 2250 Kč. U tohoto hostelu se mi líbilo že ještě 4 dny před odjezdem jste mohli tu rezervaci zrušit. Pak další výhodou bylo placení na místě a snídaně v ceně. Zase jak říkám, je to hodně o tom, jak to rezervujete dopředu.

Když máte tyhle dvě věci vyřízené, tak je ještě důležité zařídit si odvoz z a na letiště, jestli na místě nechcete platit dvojnásobnou cenu. Taky záleží kam přiletíte. Většinou si můžete vybrat mezi vlakem a autobusem, ale pokud přiletíte na London City Airport, máte možnost jet rovnou metrem. Protože mně to mělo přiletět na London Stansted Airport, zvolil jsem si vlak. Je to sice dražší než autobus, ale jedete přes venkov, což je rozhodně hezčí než autobusem po dálnici. Jízdenky jsem si kupoval přes Stansted Express, kde mě zpáteční jízdenka vyšla na 28Ł(liber). Když jsem se koukal na letišti na cenu, tak si jí koupíte na místě za 48Ł.

Tak další důležitou věc bysme měli za sebou a teď už snad poslední je pojištění. To jsem si zařizoval přes svojí pojišťovnu ČPZP, kde jsem měl určité výhody. To už jen pak záleží, jakou máte pojišťovnu. A tam jsem si vybral standardní balíček, který obsahuje ty nejzákladnější věci. Pak je tam ještě několik dalších, kde máte například náklady na obhajobu, právníka a další zbytečnosti. Za to jsem dal 55 Kč. To je 11 Kč na den.

A možná byste měli mít platný pas. Ten jsem si naštěstí udělal už v lednu, protože před létem tam jsou strašně dlouhé čekací lhůty.

A takhle by to bylo. Teď už jen stačí si jít zabalit. :)

CO S SEBOU
Já jsem si bral menší krosnu, abych se nemusel tahat přes Londýn s kufrem. Abych začal elektronikou, tak jsem s sebou měl sluchátka, nabíječku, powerbanku a hlavně adaptér. Samozřejmě oblečení, jelikož se v Londýně neustále mění počasí, tak musíte být připraveni jak na teplý letní den, tak taky na silný vítr. Pak jsem si vzal normální boty a ještě sandále. Deštník, protože v Londýně nikdy nevíte a je dobré ho mít po ruce. Sluneční brýle. Sprcháč, antibakteriální gel na ruce, pastu na zuby a  šampón jsem si koupil v Lidlu v těch 50ml lahvičkách. Ještě kartáček a nějaké jídlo do letadla.


TIP do letadla: Doporučuju si vzít do letadla rifle a nějakou mikinu, protože je klimatizované, a někdy je to až přehnané s tou teplotou. Ale je to asi individuální. :)

SOUHRN: 

letenky - 1.755 Kč
vlak - 845 Kč
ubytování - 2250 Kč
pojištění - 55 Kč
__________________
celkem: 4905 Kč

Hotovost si vemte takovou, jak moc hodláte utrácet. V Londýně je spousta atrakcí, jako London Eye, Tower Bridge, museum Harryho Pottera nebo jen projížďka lodí. Pak jestli si budete dělat jídlo, nebo budete chodit do restaurací. To už jen záleží na vás a vaší peněžence. Já jsem si s sebou bral 5000 Kč a musím říct, že mi ještě 25Ł (755 Kč) zbylo, ale zase jsem šetřil kde se dalo. :)

Jinak všechny částky v Ł (librách) počítám v kurzu 30,2 Kč za 1Ł.

V.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů