#LONDÝN DÍL 2

By Baking with Voyta - července 08, 2017

   



| Normální blázinec před odletem, 2 hodiny letu a příjezd do hostelu v Londýně.


22.6.2017

Konečně jsem se po dvou měsících dočkal. Čekalo mě ještě pár věcí, co bylo potřeba zařídit, ale to byly už jen drobnosti. Nevím proč, ale jsem strašnej v tom, že mám vždycky pocit, že jsem na něco zapomněl a tak jsem si všechny věci nejmíň stokrát kontroloval. Když už jsem snad měl všechno sbalené, mohl jsem vyrazit na nádraží. Jelikož nejsem z Prahy, tak jsem tam jel vlakem už ve středu 21 a  vyměnil si rovnou koruny za libry. Já jsem si vybral směnárnu EXCHANGE, protože měli nejlepší recenze i kurz a je hned na Staroměstském náměstí. Po půl hodině strávené v řadě ve směnárně, jsem si zašel koupit nějaké jídlo na snídani a cestu. Prošel si Prahu a šel, jako tradičně do Zetka v Kotvě na limču. Pak už jsem jel ke kamarádovi, kde jsem přespal. 


Budíček mi zazvonil v 3:45. Hned jak jsem se vykopal z postele, jsem se šel nasnídat a zavolat si UBER. Když uber dorazil, hodil jsem krosnu do kufru a hurá na letiště. Cesta nám trvala asi 30 minut. Hned jak jsme přijeli, tak jsem si musel dát kafe v Costa Coffee, jinak bych asi rychle někde usnul. Pak jsem si šel sednout do haly a čekal až se na tabuli objeví číslo gejtu. 


Protože jsem měl jen příruční zavazadlo, tak jsem se nemusel zdržovat odbavováním a šel jsem rovnou ke gejtu. Cestou jsem se zastavil u pár obchodů, ale ty ceny mě hnedka odradili. Prohlídka byla bez problémů, a pak už jen stačilo nasednout do letadla. Myslel jsem si, že to bude příjemný let, ale celou cestu tam brečel malej kluk, kvůli tomu, že si myslel, že pořád stojíme na místě a neletíme... Tak přišli na řadu sluchátka a písničky. Po 2 hodinách letu těstě před přistáním jsme měli menší turbulence a přistání bylo taky trochu tvrdší. Po příletu jsem se hnedka nezorientoval, protože to letiště je tak 3x vetší než v Praze. Ale po kontrole, když jsem se dostal do haly, už bylo všechno v pohodě. Pak už jen stačilo najít nádraží a jet směr Lodnýn. Cesta trvala zhruba 40 minut. 

Vlak přijel na Liverpool street. Hned po vystoupení z vlaku jsem šel na stanici metra a koupil si celodenní jízdenku za 13Ł. Protože jsem měl celkem strach jet metrem, tak jsem si na Google Maps našel od kud a kam chci jet a hned mi to vyhodilo, na jakou stanici metra musím jít, kde přestoupit a kde vystoupit. To mi moc pomohlo, ale v Londýně mají všechno dobře značené a když si všechno čtete, tak se prostě nemůžete ztratit. Po pár přestupech jsem vystoupil na stanici Embankment a hned mě ohromila krása Londýna. Naproti mně stálo London Eye a když jsem se otočil tak jsem uviděl Big Ben. Bylo to úžasný. Hned jsem vytáhnul mobil a začal si všechno fotit. Cestou po nábřeží k Westminster Bridge jsem si dal svoje poslední český sušenky a šel na most. Po celé délce mostu byli svodidla, kvůli teroristům. Pak jsem ještě prošel kolem spousty svíček obrázků a květin, které tam byly na památku lidem, kteří zemřeli při útoku. Když jsem přešel most, tak jsem jel metrem do na stanici Green Park. Tak jsem si koupil zmrzlinu a šel si sednout do parku. Je až neuvěřitelný, jak je to rozlehlý. Tak velký park jsem v životě neviděl. Všude byli lidi, někteří běhali, piknikovali, nebo si jen tak povídali. 

Protože už byl čas, kdy jsem si mohl jít dát krosnu na hostel, vyrazil jsem na metro. Asi po jednom přestupu jsem přijel na stanici Borough, kde jsem přešel silnici a byl přímo u hostelu. Když jsem si zařídil klíč a vybalil věci, dal jsem si rychlou sprchu a vyrazil na procházku k Tower Brige a Tower of London. Šel jsem pěšky protože to bylo jen 20 minut od hostelu. Když jsem tam přišel, šel jsem si sednout k City Hall, kde jsem si snědl sendvič a prostě se koukal kolem sebe. Když jsem se toho nabažil, vyrazil jsem do obchodu se suvenýrama hned pod mostem. Při vstupu mě hned odchytila paní a chtěla vidět můj batoh. Když jsem se jí ptal proč, tak mi odpověděla, že je to kvůli teroristům. Protože jsem sebou neměl až tolik peněz, rozhodnul jsem se že suvenýry nakoupím až v jiný den. 


Z letu a cesty vlakem jsem byl unavený a proto jsem se rozhodnul jít na hostel. Cestou jsem se ještě stavil v Tescu, kde jsem si koupil špagety, tuňáka a rajčatovou omáčku na večeři. Při placení u toho automatu, protože tam normální prodavačku už téměř vůbec neexistují, na mě vyskočila nějaká tabulka. Tak jsem se vyděsil a zavolal pána, který tam na to dohlížel, aby mi pomohl... On mi řekl, ať tam zadám kolik chci tašek. Jsem se málem propadl do země když jsem si to přečetl. Bylo to tam napsaný... Tak stane se. Když jsem byl u vchodu do pokoje, stal se mi menší trapas, když jsem se pokoušel otevřít dveře, tak mi to jednoduše nešlo. A jedna holčina, která se mnou byla na pokoji, mi otevřela a ukázala, jak se odemyká. To jsem vám ještě zapomněl napsat, že na pokoji nás bylo celkem 10. Ve společné kuchyni jsem si uvařil večeři. Pak už jsem si dal jen rychlou sprchu a šel spát. 














  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů