ŠVÝCARSKO

By Baking with Voyta - června 24, 2018


         Švýcarsko... Už týden přemýšlím, jakou formou bych vám o tomhle zážitku napsal... Nakonec jsem se rozhodl, že vypíšu jen ty nejzajímavější postřehy... Vlastně to bude forma photo diary. Myslím si, že se lidé raději koukají na fotky, než čtou dlouhé texty... Navíc, když ten člověk neumí moc psát, jako já. :D
         Každopádně abych to moc neprotahoval... Do Švýcarska jsem jel se školou, tudíž autobusem. Cesta trvala zhruba jedenáct hodin. Tohle byla moje nejdelší cesta autobusem a asi i nejhorší... Nedokázal jsem se na tý sedačce tak poskládat, abych se normálně vyspal...

        Ceny ve Švýcarsku jsou dvakrát až třikrát větší než v Česku. Musím říct, že jsem to hodně pocítil, byl jsem někde na jídle asi tak 4-5x za 5 dní a nechal jsem tam zhruba kolem dvou tisíc... což už je pálka, teda aspoň pro mě...
       Určitě byste si neměli nechat ujít prohlídku čokoládovky nebo Olympijského muzea. Čokoládovna na mě osobně udělala největší dojem z celého pobytu. Interaktivní prohlídka a následné ochutnávky ve mně zanechaly velký dojem. Stejně tak i návštěva Cernu... Bohužel jsme tam šli na celoroční prohlídku, která je zdarma, kde si to sami procházíte a musíte si o všem číst...  Následně jsme se dostali na dvacetiminutový dokument, ve kterém bylo shrnuto, co se v Cernu zkoumá a jak funguje urychlovač částic. Ten dokument mě zaujal mnohem víc než celá prohlídka. Dozvěděl jsem se nějaké informace, aniž bych musel číst složité texty. Mrzí mě, že jsme nešli na detailnější prohlídku... 

Jestli jste milovníci přírody, tak určitě vyražte do Cermatu, navštivte vodopády...My jsme bohužel strávili všechen čas ve městech, kde jsme prakticky viděli pokaždé to samý... Asi to bylo hlavně kvůli penězům...

Nějaké postřehy ze Švýcarska... 

  • Jak asi každý ví, tak Švýcarsko se řadí svojí životní úrovní do top pětky na světě a to rozhodně odpovídá... Luxusní auta na každém kroku, dokonale čisté ulice a neuvěřitelně nádherná příroda tenhle přepych doplňuje.
  • V každém městě nebo vesnici uvidíte jeřáb... Opravdu jich tam mají hodně a je to prý způsobeno nedostatkem pracovníků, proto je používají i na menší stavby.
  • Stejně tak obchody s hodinkami značky Rolex byly všude...






VÝHLED NA BODAMSKÉ JEZERO V KOSTNICI


CURYCH



VÝHLED NA MATTERHORN Z CHATY V VILLARS-SUR OLLON


LAUSANNE


KATEDRÁLA V LAUSANNE



OLYMPIJSKÉ MUSEUM V LAUSANNE






HRAD CHILLON


ŽENEVA







VINICE LAVAUX 






ČOKOLÁDOVNA CAILLER







  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů