RED VELVET

By Baking with Voyta - dubna 22, 2019



Už dlouho jsem se odhodlával na tenhle dort. Několikrát jsem si ho dopřál v kavárně, je to jeden z mála pečených dortů, co mi opravdu chutná. A jelikož jsou teď Velikonoce a moje babička měla narozeniny, rozhodnul jsem se, že by to byla skvělá příležitost na to, ho vyzkoušet. Je tu otázka, jestli chcete levnější variantu a místo drahé Philadelphie zvolíte Gervais nebo pomazánkové máslo. Myslím si, že jídlo je to poslední na čem by se mělo šetřit. Chápu, že to občas leze do peněz, každopádně to si musí každý rozhodnout sám.



Co budete potřebovat:

Na korpus:


  • 250 g hladké mouky
  • 15 g kakaa
  • 113 g másla (pokojové teploty)
  • 300 g cukru krupice
  • 2 vejce 
  • 250 ml podmáslí 
  • 1 lžička octa
  • 1 lžička jedlé sody
  • červená barva (gelová, prášková) 
  • špetka soli

Na krém: 


  • 250 g mascarpone
  • 250 g krémového sýra (Philadelphia, Gervais )
  • 50 g moučkového cukru
  • 350 g smetany ke šlehání min. 33%
  • lžička vanilkového extraktu (vanilkový cukr)

Postup:

Nejdříve jsem si předehřál troubu na 180°C.
            Pak jsem si do jedné misky prosil mouku a smíchal s kakaem a solí. Dále jsem v hrnku rozmíchal podmáslí s barvou. V posledním kroku jsem do krémova vyšlehal máslo s cukrem, přidal vejce a nakonec střídavě mouku a podmáslí s barvou. Mouku jsem přidával třikrát a podmáslí dvakrát. 

            Předtím, než jsem nalil těsto do formy (kulatá forma 22cm), jsem si ji vyložil pečícím papírem i z boku (na kraje jsem ho přilepil máslem). Lepší je péct těsto ve dvou formách, abyste měli dva vyšší korpusy, ale dá se to i najednou v jedné, ale musíte počítat s tím, že nebude tak nadýchaný. 
         
           Každopádně já dvě formy nemám a tak jsem si rozdělil těsto na dvě části. V malé mističce smíchal lžičku sody a lžičku octa (nelekněte se, že to vypění, i přesto to vykyne), nalil to do těsta a pořádně stěrkou promíchal. Nalil těsto do vyložené formy a pekl 30 minut (lepší je ho zkontrolovat tak po 25 minutách, a když tak mu dát ještě chvíli, záleží jakou máte troubu). Musíte vyzkoušet špejlí, jestli je těsto dost propečené a nelepí se. Po vyndání z formy jsem dal korpus vychladnout na podložku a to samé opakoval s druhou polovinou těsta (soda+ocet).

         Jak jsem měl oba korpusy upečené, nechal jsem je vychladnout, zabalil do fólie a nechal přes noc odpočinout v lednici. 
         Ráno jsem oba korpusy opatrně rozřízl v půlce a odložil.

         V misce jsem vyšlehal mascarpone, cukr a krémový sýr, než se cukr nerozpustil. Dále jsem přilil smetanu a vanilkový extrakt a šlehal tak dlouho, dokud krém nebyl dost tuhý. Šlehačka musí být vychlazená! Kdyby se vám nedařilo krém vyšlehat, tak zkuste přidat ztužovač do šlehačky.

        Do dortové formy jsem dal první část korpusu, pak krém a vrstvil, dokud mi nezbyl ani jeden korpus(aby byl dort rovnoměrně naplněný, samozřejmě to jde i bez toho).
Odendal jsem boční kotouč formy a zbytkem krému jsem natřel boky a zahladil. Dejte si pozor, ať vám zbude dostatek krému na zahlazení. Já ho dal hodně dovnitř, a tak mi korpus trošku prosvítal, ale to je jen estetické hledisko... :) 

        Jak je dort z podmáslí, tak není suchý a může se rovnou podávat.

Tak šup do kuchyně!


Dobrou chuť.



Budu moc rád, když mě podpoříte odběrem na mém instagramu nebo twitteru. ;)
Fotky nezapomeňte přidat na instagram a označit mě tam jako #bakingwithvoyta. Rád se podívám, jak se vám to povedlo.



Těším se na Vaše fotky. :)


V.       




  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů