Borůvkový dort s pudingem

By Baking with Voyta - dubna 22, 2017


Recept na tenhle skvělej dort jsem získal úplně náhodou. 
Jednou jsme měli nějakou oslavu v naší hasičárně a ochutnal jsem tam nadýchaný piškot s želé a hned si řekl o recept. Sice jsem základní složení úplně změnil, ale výsledek je geniální.  





Co budete potřebovat:

   Na korpus: 

  • 100g jemných ovesných vloček (můžete je i rozmixovat)
  • 100g špaldové mouky
  • 2 lžíce kakaa
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 2 vejce (oddělte bílek a žloutek)
  • 3 lžíce medu
  • 2 lžíce kokosového oleje
  • 150ml vody
   Na polevu z pudingu: 

  • 2x bio vanilkový puding
  • 750ml mléka
   
   Na zdobení: 

  • 2 vaničky borůvek
  • hrst mandlí

Postup:

Na korpus jsem v míse smíchal sypké suroviny. Pak jsem dal do hrníčku med s kokosovým olejem a rozpustil to v horké vodě (kdo to chce mít rychlejší, tak to dejte do mikrovlnky). Mezitím jsem si oddělil žloutky od bílku a vyšlehal z nich sníh. Když byl kokosový olej s medem rozpuštěný, tak jsem to smíchal se sypkou směsí, přidal žloutky a promíchal. Při míchání jsem postupně přiléval vodu a vymíchal směs dohladka. Vyšlehaný sníh jsem opatrně vmíchal do směsi. 

Pak jsem dal předehřát troubu na 180°C (horkovzdušnou dejte na 160°C), formu o průměru 25cm jsem vyložil pečícím papírem a nalil do ní směs. Tu jsem pekl 20-25 minut. Ke konci kontrolujte špejlí, jestli je korpus hotový, protože každá trouba je jiná a nedá se přesně určit čas pečení. 

Po vyndání z trouby jsem dal korpus pořádně vychladnout.

Během pečení jsem dal hrnek s vodou a mandlemi na 1,5 minuty do mikrovlnky a následně je oloupal (mandle by měly jít krásně ze slupky, když nejdou sloupnout, dejte je ještě ohřát).
Pak jsem je nakrájel na kousky a opražil na pánvičce.

Než korpus vychladnul, dal jsem se do pudingu. Připravil jsem ho podle návodu na sáčku, akorát jsem na dva sáčky dal 750ml mléka místo litru. Těch 250ml jsem použil na mírné doředění, aby nebyl tak hustý.

Nakonec jsem na korpus rozložil jednu vaničku borůvek a zalil pudingem. Ještě jsem na puding dal druhou vaničkou borůvek a posypal mandlemi. Nechal jsem puding ještě 30 minut ztuhnout.

Tak šup do kuchyně! 

Dobrou chuť.

Fotky přidávejte na instagram a klidně mě tam označte jako #bakingwithvoyta
Těším se na Vaše dorty. :)

V.

     

















  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů