Mrkvová bábovka

By Baking with Voyta - dubna 28, 2017

Po dlouhé době jsem dostal chuť na bábovku, ale jelikož recepty na bábovky od mojí babičky byly z poloviny z cukru, musel jsem hledat jinou alternativu... Zkusil jsem proto vymyslet takový recept, aby byl dobrý, ale zároveň zdravý. Na internetu byla spousta receptů na tuhle bábovku, ale žádný se mi nezdál být dobrý. Tak jsem si je upravil podle sebe a modlil se. Na výsledek se můžete kouknout dole, ale věřím, že Vám bude chutnat stejně jako mně.





Co budete potřebovat: 


  • 300g jemně strouhané mrkve
  • 300g špaldové mouky
  • 300g bílého jogurtu
  • 200g medu
  • 100g mletých vlašských ořechů
  • 4 lžíce olivového oleje
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 1 lžička jedlé sody
  • 2 vejce
  • lžička zázvoru
  • lžička skořice
  • kůra z bio citrónu

Postup:

Jako první jsem prosil mouku přes sítko a smíchal s ořechy, jedlou sodou, práškem do pečiva, zázvorem, skořicí a kůrou z bio citrónu. Hlavně jsem citrón před nastrouháním umyl. V druhé misce jsem smíchal jogurt s jemně strouhanou mrkví, vejci, olejem a rozpuštěným medem. Pořádně promíchejte a pak obě směsi spojte. 

Troubu jsem předehřál na 180°C (horkovzdušnou na 155°C). Mezitím jsem formu vymazal máslem (můžete použít kokosový nebo olivový olej, ale s máslem mám nejlepší zkušenosti) a vysypte hrubou moukou. Směs nalijte do formy a pekl jsem zhruba 55-60 minut. 

Ke konci pečení jsem zkusil špejlí, jestli je bábovka dopečená. Pak jsem nechal bábovku trochu vychladnout, ale chtěla by dýl, protože se mi trochu přilepila.

P.S. Nechte bábovku dýl vychladnout ve formě, ať se Vám nepřichytí...

Tak šup do kuchyně! 

Dobrou chuť.

Fotky přidávejte na instagram a klidně mě tam označte jako #bakingwithvoyta
Těším se na Vaše bábovky. :)

V.
    








  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů