Čokoládový dort obalený v čokoládě

By Baking with Voyta - července 09, 2017





Co budete potřebovat:


KORPUS

  • 200g másla
  • 250g cukru
  • 4 vejce (oddělené bílky a žloutky)
  • 100ml smetany
  • 150 g čokolády na vaření
  • 250g polohrubé mouky
  • 1/2 kypřícího prášku do pečiva

KRÉM

  • 450ml smetany
  • 300g čokolády
  • vanilkového extraktu
NA OZDOBENÍ
  • 150g čokolády
  • pečící papír, tak dlouhý jako je obvod formy na pečení a o 5 cm vyšší

Postup: 

Jako první jsem si dal na vodní lázni rozpustit čokoládu. Jakmile byla čokoláda rozpuštěná, tak jsem jí sundal z plotny, ale nechal stále v lázni, aby neztuhla. Mezitím jsem dal do robotu máslo a cukr, které jsem vyšlehal. Následně jsem přidal žloutky a znovu šlehal. Během šlehání jsem postupně přiléval smetanu. Jak jsem měl směs hotovou, nechal jsem jí chvilku stát. Promíchanou čokoládu jsem postupně přiléval za stálého míchání do směsi. Když byla směs pořádně promíchaná, přidal jsem tam mouku s kypřícím práškem. Následně jsem si vyšlehal bílky, které jsem už jen ručně zamíchal do směsi, aby byla stále nadýchaná.

Do formy vyložené pečícím papírem jsem nalil těsto a pekl na 180°C (v horkovzdušné na 160°C) zhruba na 45 minut (zkoušel jsem špejlí).

Když korpus vychladl, připravil jsem si krém. Smetanu jsem dal ohřát, ale jen, tak aby se nevařila. Do mísy s nalámanou čokoládou na kousky jsem nalil smetanu a míchal, dokud nerozpustila čokoládu. Pak jsem ještě přidal vanilkový extrakt. Jak nebyla směs už tak horká, vyšlehal jsem ji do krému. 

Korpus jsem rozkrojil na tři díly, a promazal krémem. Pak jsem použil zbytek krému na vnější strany a dal na 10 minut do lednice ztuhnout.

Pečící papír jsem si vystřihnul podle obvodu formy. A výšku jsem zvětšil asi o 5cm. To už jen záleží na tom jak chcete, aby vám čokoláda převyšovala dort. Pak jsem si rozpustil čokoládu ve vodní lázni. Když čokoláda trochu zchladla, tak jsem jí nalil na pečící papír. Vždycky je lepší tenčí vrstva (při tlustší by vám pak mohla prasknout). Čas na přenášení čokolády jsem odhadnul pomocí toho, že když jsem nadzvednul papír, tak čokoláda nestékala. Následně už jen stačilo vzít pečící papír s čokoládou, obalit jí dort a dát ho na 3 minuty do mrazáku. Jakmile byla čokoláda ztuhlá, stáhnul jsem pečící papír a vršek dortu ozdobil čokoládovými hoblinkami.

TIP: Jestliže dort nepodáváte, nechte ho v lednici, protože čokoláda nemá ráda teplo. 


Tak šup do kuchyně! 

Dobrou chuť.

Fotky přidávejte na instagram a klidně mě tam označte jako #bakingwithvoyta
Těším se na Vaše dorty. :)

V.
    









 
  



  • Share:

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Tak takový dort bych asi nedokázala upéct. Na pečení moc nejsem. Občas se o něco pokusím, ale nedopadne to většinou nejlíp. Radši vezmu domů nějaké čokoládové výrobky od nás z čokoládovny. Od té doby, co máme stroj na čokoládu z Cesk, tak si děláme vlastní čokoládové výrobky a jsou výborné :-) .

    OdpovědětVymazat